E-handeln ökar och kraven på leverans i takt med detta

Postnord delar i nedan länk statistik, tankar och siffror kring den ökade e-handeln i Norden. Inom e-handeln är det många olika steg och delar som ska flyta på för att köpupplevelsen ska motsvara de höga förväntningar konsumenten idag ställer.

http://www.postnord.com/sv/media/pressmeddelanden/postnord/2015/e-handeln-i-norden-okade-kraftigt-under-andra-kvartalet-viktigt-med-tydlig-information-om-leveransen/

En av dessa delar hos Postnord, bidrar Optidevs lösning TrueMobile Track & Trace, till spårbarhet på alla transporter i realtid samt tydlig kvittering av gods som levereras nattetid när det saknas mottagare hos kunden. Läs mer här.

Kortfattat har Postnord följande lösning från Optidev:

  • Handdatorer med realtidskoppling
  • Moduluppbyggd programvara
  • Automatisk roaming
  • Skanning av gods och kvittering vid leverans
  • Realtidskoppling till Postens godssökningssystem
  • 24-timmars utbytesservice

Affärsnyttan för Postnord med ovan nämnda lösning är då följande:

  • Spårbarhet i realtid
  • Tydlig kvittering
  • Enkelt att använda och administrera
  • Smidig driftsättningen och support

Hör gärna av dig till oss på marknad@optidev.se för mer information.

Nyheter

Robusta mobilitetslösningar för framtiden